Máme nové stránky. Tak to chci vidět!

pátek 5. června 2015

Dechové Dílny III

O prodlouženém víkendu 24. - 27. října se v Košťálově sešlo přes třicet nadšených muzikantů. Probíhal zde třetí ročník kurzů pro žesťové nástroje, Dechové Dílny III. Letos jsme namísto závěrečného koncertu vystupovali průběžně po dva večery v nově vybudované restauraci Slávie. Po přibližně hodinovém vystoupení se vždy pokračovalo bez jasných hranic jamováním. V takovou chvíli do Košťálova přijížděli i další muzikanti, kteří se rozhodli společně si zahrát. Improvizace se tak stala nejspíš hlavní novinkou letošních dílen.
První večer jsme si prošli, co se ukrývá v akordických značkách. Karel Majer ukázal oblíbený efekt looper, se kterým můžete nahrávat několik zvukových stop na sebe. Jelikož hrají žestě obvykle jednohlasně, tak může tenhle efekt přinést mnoho dalších možností. Také jsme rozšířili nabídku doposud výhradně žesťových oborů o piana a bicí. Lektorem na bicí byli můj brácha Antonín Jína a jeho učitel z Konzervatoře Jaroslava Ježka Jan Linhart, který se zároveň stíhal věnovat výuce kláves. O výuku piana se staral také výborný skladatel Augustin Bernard. K novým lektorům se přidal trumpetista Roman Němec z Big Bandu Felixe Slováčka. Všichni akci velmi posílili svým elánem i novými myšlenkami. Věřím, že s námi budou mít zájem spolupracovat i v dalších letech. Vítáme vlastně jakékoliv nadšené muzikanty. Tereza Radová patří k již tradičním lektorům na našich Dílnách. Společně s dalšími tubisty musí být snad držitelkou rekordu v největší koncentraci tub na jednom místě. Sešlo se jich zde pět najednou a šestý se přidal alespoň symbolicky v pondělí na oběd. Hornisté byly letos bohužel bez lektora, za což se jim omlouvám a věřím, že příští rok se k lesním rohům opět navrátíme v plné síle. Já jsem tradičně nejvíce nadšený z trombonů. Lektorem byl Štěpán Janoušek, který zároveň ve velké míře táhnul obě vystoupení.



Dlouho jsem váhal, jestli letošní Dechové Dílny vůbec realizovat, neboť mě již nenapadalo, jak je nějakým způsobem obohatit. Jsem velmi rád, že mě přítelkyně nenechala polevit a já mohl opět zažít neuvěřitelnou atmosféru několika dní mezi úžasnými muzikanty i lidmi. Pojďte se k nám přidat na Dechové Dílny IV!


Další fotografie naleznete zde:
http://goo.gl/oWOCAc

Žádné komentáře:

Okomentovat